Skip to main content

Biegi charytatywne, aukcje i kampanie w firmach – pomysły na działania wspierające fundacje onkologiczne

Biegi charytatywne, aukcje i kampanie w firmach

Organizacja biegów charytatywnych, aukcji, a także kampanii w firmach może być skutecznym narzędziem wspierającym fundacje onkologiczne działające na rzecz małych pacjentów. Jak w praktyce mogą wyglądać takie działania?

Biegi charytatywne – jak połączyć zdrowy styl życia ze wsparciem fundacji?

Skuteczna pomoc dzieciom z rakiem realizowana za pośrednictwem fundacji onkologicznych bardzo często przybiera formę różnych aktywności prozdrowotnych, w tym biegów charytatywnych.

Pracownicy firmy mogą np. wziąć udział w biegu, w którym za każdy przebyty kilometr firma przekaże odpowiednią kwotę na rzecz potrzebujących. Im więcej osób weźmie udział w takim wydarzeniu, tym większa pula środków wesprze fundacje dla dzieci chorych na raka.

Inną formą wsparcia może być stworzenie „firmowej” drużyny, która weźmie udział w oficjalnych biegach charytatywnych. Osoby te można zaopatrzyć np. w karteczki z logiem fundacji, a całe wydarzenie nagłośnić jako bieg dla określonego dziecka lub grupy małych pacjentów onkologicznych.

Coraz większą popularnością cieszą się również tzw. wirtualne biegi, które sprawdzają się zwłaszcza wtedy, gdy pracownicy nie mogą w większym gronie wziąć udziału w danym wydarzeniu. W ramach wirtualnego biegu darowizna dla fundacji może być wprost proporcjonalna do liczby pokonanych kilometrów w aplikacjach treningowych.

Aukcje charytatywne – skuteczny sposób na wsparcie fundacji onkologicznej

W ramach koncepcji CSR, (ang. Corporate Social Responsibility – Społeczna Odpowiedzialność Biznesu) przedsiębiorstwo może zorganizować aukcje charytatywne, których celem będzie nabycie określonych przedmiotów lub udział w określonych wydarzeniach. Działania te mogą być wspierane przez influencerów lub inne znane osoby (np. cenieni eksperci, sportowcy, celebryci).

Przedmiotem aukcji mogą być np. wyroby rękodzielnicze, książki z autografami, a także vouchery i wiele innych rzeczy. Firma może również licytować udział w spotkaniu z zarządem firmy, wybranym celebrytą lub w wielu innych wydarzeniach, którym będą towarzyszyć wyjątkowe emocje i doświadczenia.

W ramach aukcji można również licytować prace plastyczne, które stworzyły dzieci będące pod opieką wybranej fundacji. Aukcje te mogą być organizowane na miejscu lub online. Mogą w nich wziąć udział pracownicy, klienci, a także kontrahenci firmy powiązanej z fundacją, która wspiera dzieci chore na raka. Informację o zbliżającej się aukcji (stacjonarnej lub online) można umieścić w social mediach firmy, które pomogą w ich promocji.

Udział w kampaniach społecznych – połączenie działań prozdrowotnych i wsparcia finansowego fundacji

Współpraca z fundacją onkologiczną bardzo często przybiera formę określonych kampanii społecznych, którym celem jest zarówno zebranie odpowiednich funduszy, jak i prowadzenie działalności prozdrowotnej.

Przykładem takiej akcji może być np. miesiąc świadomości onkologicznej w firmie. W trakcie jego trwania organizuje się różnego rodzaju akcje edukacyjne oraz warsztaty z zakresu profilaktyki nowotworowej. Firmy często podejmują też działania o charakterze diagnostyczno-profilaktycznym, organizując przyjazd mobilnych punktów badania stanu zdrowia pod kątem ryzyka wystąpienia nowotworu. Akcjom tym mogą towarzyszyć zbiórki na rzecz fundacji, która zajmuje się wsparciem dzieci chorych na nowotwory.

Podobne kampanie można realizować w przestrzeni internetowej, wykorzystując do tego celu social media. Firma może zorganizować udział w quizach, których tematyką będzie edukacja prozdrowotna i antynowotworowa. Działania te mogą być oznaczone hashtagiem związanym z wybraną firmą lub fundacją. Wysokość pozyskanych środków może być wprost proporcjonalna do liczby wyświetleń strony akcji lub też do ilości środków finansowych przekazanych z tytułu zbiórek.

Firma może też zorganizować akcję polegającą na uzyskaniu wpłat od chętnych pracowników, których sumaryczna kwota zostanie następnie podwojona wpłatą ze środków przedsiębiorstwa. Dzięki temu każda złotówka przekazana przez pracownika przełoży się na dwie złotówki trafiające na konto fundacji.

W jaki jeszcze sposób firmy mogą wspierać fundacje onkologiczne?

Ujawniając swój wpływ na działania prozdrowotne w społeczeństwie firma może – poprzez raportowanie ESG – przekazywać informacje na temat bardziej tradycyjnych form wspierania fundacji onkologicznych. Popularną metodą pozyskiwania funduszy jest np. odpis 1,5% podatku dla fundacji. Dzięki temu każdy pracownik może w swoim zeznaniu podatkowym zdecydować się na wsparcie określonego podmiotu lub realizowanego przezeń celu. Firma może również organizować zbiórki na konkretne działania fundacji lub też zająć się promocją działalności wybranego podmiotu. Dzięki temu działania realizowane przez fundacje onkologiczne są skuteczniej promowane i mogą przynieść wyższe zyski.

Reasumując, współpraca pomiędzy przedsiębiorstwem a fundacjami onkologicznymi może przynieść bardzo wysokie korzyści dla obu stron. Promocja działań charytatywnych przekłada się również na korzyści marketingowe dla danego przedsiębiorstwa –  buduje pozytywną opinię na jego temat.

Newsletter

Zapisz się do Newslettera, żeby być na bieżąco
ze sztuką pomagania.