Regulamin Portalu Charytatywnego
REGULAMIN
udzielania darowizn
w ramach Portalu charytatywnego Fundacji Urtica Dzieciom
I. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Darczyńca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Portalu charytatywnego;
- Darowizna – nieodpłatne świadczenie pieniężne przekazane przez Darczyńcę na rzecz Fundacji za pośrednictwem Portalu.
- Fundacja – Fundacja Urtica Dzieciom z siedzibą we Wrocławiu (54-613) przy ul. Krzemienieckiej 120, zarejestrowana pod numerem KRS 0000693315 w rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych, publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia–Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, o numerze identyfikacji podatkowej NIP 894-31-13-029, REGON: 368183691 – prowadząca Witrynę, a w tym Portal charytatywny, oraz przyjmująca Darowizny od Darczyńców, z którą Darczyńcy mogą kontaktować się poprzez wiadomość e-mail na adres: biuro@urticadzieciom.pl lub pod numerem telefonu: 71 782 66 68 ;
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Regulamin – niniejszy Regulamin udzielania darowizn za pomocą Portalu charytatywnego dostępnego w ramach Witryny;
- Portal charytatywny lub Portal – serwis internetowy dostępny w ramach Witryny, za pośrednictwem którego Darczyńca może udzielić Darowizny Fundacji i otrzymać w ramach podziękowania Upominek;
- Upominek – rzeczy materialne, niewielkiej wartości, prezentowane w Portalu charytatywnym, które Darczyńca otrzymuje jako podziękowanie za uiszczenie na rzecz Fundacji Darowizny w określonej kwocie;
- Witryna – strona internetowa Fundacji dostępna pod domeną www.urticadzieciom.pl.
II. Postanowienia ogólne
- Portal charytatywny działający w ramach Witryny, prowadzony jest przez Fundację.
- Zasady korzystania z Portalu charytatywnego dostępnego w ramach Witryny oraz zasady przekazywania darowizny na rzecz Fundacji, a także prawa i obowiązki Fundacji i Darczyńców określa niniejszy Regulamin.
- Darczyńcy mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w zakładce „Regulamin” w Witrynie.
- Przed udzieleniem Darowizny, Darczyńca jest zobowiązany zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu.
- W celu udzielenia Darowizny przez Darczyńcę, niezbędne jest udzielenie zgody na związanie się treścią Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe. Fundacja zastrzega sobie ponadto prawo proponowania Darczyńcom, żeby dodatkowo wyrazili zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych w celach marketingowych, jednak wyrażenie tych zgód jest nieobowiązkowe.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku z korzystaniem z Portalu charytatywnego, Fundacja podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa korzystania z Portalu charytatywnego, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- Darowizny przekazywane Fundacji przeznaczane są wyłącznie na cele działalności statutowej Fundacji.
- Darczyńca przekazując środki finansowe na rzecz Fundacji dokonuje darowizny w rozumieniu art. 888 §1 Kodeksu cywilnego.
- Dokonanie przelewu środków finansowych należy rozumieć jako spełnienie przesłanek z art. 890 §1 zdanie drugie Kodeksu cywilnego, co oznacza, że darowizna jest ważna i skuteczna.
III. Warunki korzystania z Portalu
- W celu korzystania z Portalu Darczyńca we własnym zakresie korzysta z komputera lub innego urządzenia z dostępem do Internetu.
- Do korzystania z Portalu, tj. do udzielania Darowizny uprawnione są wyłącznie osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, tj. w szczególności pełnoletnie.
- Darczyńca zobowiązany jest powstrzymać się od wszystkich działań, które mogłyby utrudnić dostęp do Portalu charytatywnego oraz działań zakłócających lub uniemożliwiających korzystanie z Portalu.
IV. Procedura udzielenia Darowizny
- Udzielenie wsparcia Fundacji możliwe jest poprzez dokonanie Darowizny za pośrednictwem Portalu charytatywnego.
- Darczyńca jako podziękowanie za wsparcie, w zamian za udzieloną Darowiznę otrzymuje od Fundacji określony Upominek.
- W Portalu dostępne są różne kategorie Upominków, m.in.: obrazy, notatniki, etui na okulary, odzież, Vademecum przy czym każdy z Upominków oznaczony jest kwotą minimalną Darowizny. Darczyńca może dokonać wyboru Upominku dopasowanego do danej kwoty minimalnej Darowizny, którą chce przekazać.
- Darczyńca może udzielić wsparcia Fundacji w kwocie wyższej niż wskazana jako minimalna poprzez podanie kwoty większej o co najmniej 10,00 zł niż kwota wskazana jako minimalna przy danym Upominku i następnie wybranie opcji: „Wesprzyj”.
- Po wybraniu Upominku oraz określeniu kwoty Darowizny, celem finalizacji Darowizny, Darczyńca zobowiązany jest do wypełnienia formularza za pośrednictwem Portalu charytatywnego.
- Darczyńca powinien wypełnić formularz, podając swoje dane osobowe konieczne do dokonania Darowizny oraz do wysyłki Upominku.
- Fundacja nie ponosi odpowiedzialności w przypadku podania fałszywych danych osobowych i niemożliwości dostarczenia Upominku do Darczyńcy. W przypadku omyłkowego podania błędnych danych osobowych, Darczyńca może skontaktować się z Fundacją telefonicznie bądź e-mailowo (dane do kontaktu Fundacji jak w pkt. I.3. Regulaminu) celem sprostowania danych osobowych lub/i danych do wysyłki Upominku.
- Wraz z wypełnieniem formularza, Darczyńca dokonuje wyboru formy uiszczenia wpłaty wskazanej kwoty Darowizny.
- Fundacja umożliwia wpłaty za pośrednictwem przelewu tradycyjnego lub za pomocą metody dokonywania szybkich, bezpiecznych płatności online (operatorzy: przelewy24).
- Szczegóły dotyczące realizacji płatności za pomocą szybkich, bezpiecznych przelewów online określają regulaminy poszczególnych operatorów płatności.
- W przypadku reklamacji związanych z dokonywaniem darowizn w formie szybkich, bezpiecznych płatności online za pośrednictwem operatora, reklamacje należy kierować bezpośrednio do właściwego operatora bezpiecznych płatności internetowych.
- Wpłaty Darczyńców są chronione przy pomocy bezpiecznego certyfikatu SSL, co stanowi o tym, że wszystkie przesyłane informacje są zaszyfrowane.
- Niezbędne dla dokonania Darowizny jest zaakceptowanie Regulaminu Portalu charytatywnego oraz zapoznanie się z Polityką prywatności Fundacji w zakresie przetwarzania danych osobowych przez Fundację na potrzeby korzystania z Portalu Charytatywnego.
- Darczyńca dobrowolnie może wyrazić zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych Fundacji, nie jest to jednak niezbędne.
- Po dokonaniu Darowizny, Darczyńca otrzymuje na podany adres e-mail potwierdzenie dokonania Darowizny.
- Darowizna jest dokonana z chwilą otrzymania przez Fundację kwoty Darowizny.
V. Upominki i ich dostawa
- Dostawa Upominków jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Darczyńcę w trakcie składania Zamówienia.
- Upominki zostają dostarczone do Darczyńców za pośrednictwem kuriera. Koszty wysyłki pokrywa Fundacja.
- Darczyńca zostanie poinformowany drogą e-mailową o wysłaniu do niego Upominku.
- Fundacja zastrzega, że Upominki stanowią wyłącznie formę podziękowań za złożoną Darowiznę i nie podlegają one sprzedaży.
- Fundacja nie jest producentem ani dystrybutorem Upominków.
- Otrzymanie przez Darczyńcę Upominku od Fundacji nie stanowi ich sprzedaży, w konsekwencji nie mają zastosowania przepisy Tytułu XI Kodeksu cywilnego (Sprzedaż).
VI. Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Darczyńców oraz osób reprezentujących Darczyńców niebędących osobami fizycznymi (a w tym ich pracowników i przedstawicieli) jest Fundacja Urtica Dzieciom z siedzibą we Wrocławiu (54-613) przy ul. Krzemienieckiej 120, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem 0000113253, o numerze NIP 894-311-30-299. Mogą Państwo skontaktować się z Fundacją również poprzez wiadomość e-mail na adres: biuro@urticadzieciom.pl.
- Dane osobowe osób wymienionych w punkcie VI.1 Regulaminu powyżej przetwarzane są w celu udzielenia Darowizny na rzecz Fundacji. W przypadku wyrażenia dodatkowej, nieobowiązkowej zgody, dane te są przetwarzane również w celach marketingowych Fundacji.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych osób wymienionych w punkcie VI.1 jest art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”) – wykonanie Umowy z osobą, której dane dotyczą). a w przypadku, gdy Darczyńca wyrazi także dodatkową zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, art. 6 ust. 1 lit. a RODO – wyrażenie zgody przez osobę fizyczną na przetwarzanie danych osobowych w określonych celach.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych przez Fundację w celach marketingowych jest dobrowolna i osoby, o których mowa w punkcie VI.1 Regulaminu powyżej, nie są zobowiązane do jej wyrażenia.
- Odbiorcą danych osobowych osób, o których mowa w punkcie VI.1 Regulaminu, jest wyłącznie Fundacja, a dane te przetwarzać będą wyłącznie upoważnieni do tego pracownicy lub współpracownicy Fundacji. Jednakże, Fundacja może udostępniać dane również operatorom usług płatniczych (zgodnie z punktem 9.12 poniżej).
- Dane osobowe będą przechowywane do momentu:
- w przypadku przetwarzania danych dotyczących Darowizn, dane te mogą być przetwarzane przez okres niezbędny do należytej realizacji przez Fundację (lub innych odbiorców danych) obowiązków księgowych lub do momentu wygaśnięcia lub przedawnienia roszczeń Fundacji (lub innych odbiorców danych) wynikających z tych transakcji, na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego;
- w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody, dane te mogą być przetwarzanie do momentu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie; wyrażenia przez osoby, których dane dotyczą sprzeciwu wobec ich przetwarzania lub zgłoszenia Fundacji żądania ich usunięcia – co osoby, których dane dotyczą, mogą uczynić listownie na adres siedziby Fundacji, w formie wiadomości e-mail na adres: biuro@urticadzieciom.pl lub w inny sposób wskazany w kierowanych do Darczyńców wiadomościach e-mail.
- Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do żądania od Fundacji dostępu do ich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia tych danych (z zastrzeżeniem punktu VI.6 lit. a Regulaminu powyżej).
- Jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, osoby, których dane dotyczą, mają prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie – bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem i z zastrzeżeniem punktu VI.6 lit. a Regulaminu.
- Osoby, których dane dotyczą, mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Inspektorem Ochrony Danych jest r. pr. Maciej Skory, dane do kontaktu: r. pr. Maciej Skory, Rynek 7, 50-106 Wrocław, nr tel.: +48 71 344 56 59, e-mail: iod.fundacjaud@iurico.pl.
- Dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
- Jednocześnie Fundacja informuje, że nie jest administratorem danych osobowych pozyskiwanych poprzez platformę operatorów płatności online – przelewy24, w związku z uiszczaniem przez Darczyńców Darowizny w takiej formie. Administratorem tych danych osobowych są przelewy24, na których ciążą obowiązki związane z przetwarzaniem tych danych, w szczególności obowiązek informacyjny. Fundacja może jednak udostępniać operatorom dane osobowe pozyskane od Darczyńców, niezbędne do przeprowadzenia transakcji – których administratorem staje się wówczas ten operator.
- w przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie zgody, dane te mogą być przetwarzane do momentu cofnięcia zgody na ich przetwarzanie; wyrażenia przez osoby, których dane dotyczą, sprzeciwu wobec ich przetwarzania lub zgłoszenia Fundacji żądania ich usunięcia – co osoby, których dane dotyczą, mogą uczynić listownie na adres siedziby Fundacji, w formie wiadomości e-mail na adres: biuro@urticadzieciom.pl lub w inny sposób wskazany w kierowanych do Darczyńców wiadomościach e-mail.
VII. Postanowienia końcowe
- Fundacja zastrzega sobie prawo zmiany treści niniejszego Regulaminu w każdym czasie, w szczególności w przypadku konieczności dopasowania jego treści do brzmienia aktualnych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, poprzez umieszczenie nowej treści Regulaminu na Witrynie.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
- Jeżeli jakiekolwiek postanowienie lub postanowienia niniejszego Regulaminu okażą się nieważne, niezgodne z prawem lub bezskuteczne, nie uchybia to ważności, zgodności z prawem i skuteczności pozostałych postanowień Regulaminu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania.